12 kushtet e BE-sė pėr Shqipėrinė!
LePuRuShJa- ♫ Stafi Administrues ♫
- Shteti :
Gjinia :
Antarėsimi : 11/09/2007
Nr i postimeve : 122965
Pikėt : 260987
Votat : 311
Titulli Preferuar : E pėrse mos tė tė Dua?! - Kur diēka e vogėl nga Ti, sjell Ndjenja tė pafundme tek Unė!
Pas kėrkesės zyrtare tė Shqipėrisė pėr anėtarėsim nė Bashkimin Europian, nė pranverė tė vitit 2009 nė Pragė, nė Opinionin e Nėntorit 2010, Komisioni Europian u pėrgjigj me caktimin e 12 kushteve pėr kėtė qėllim.
Nė raport-progresin e njė viti mė vonė u evidentua se vendi nuk kishte pėrmbushur asnjė tė vetėm, duke iu refuzuar pėr tė dytėn herė dhėnia e statusit kandidat. Por ēfarė ndodh aktualisht?
Tė qepura sipas realitetit nė vend, katėr prioritetet e para ngėrthejnė problemin kryesor: politikėn, me pėrgjegjėsi si pėr mazhorancėn ashtu dhe opozitėn. Aktualisht, votimi i ligjeve me 3/5, prioriteti numer 2, ėshtė i vetmi afėr pėrmbylljes. Pas votimit tė Kodeve Penale, Civile, Rrugore, Hekurudhore, Ajrore, dhe Detare, mbetet votimi mbi Gjykatėn Administrative. Emėrimi i Avokatit tė Popullit pėrmbushi pėrgjysmė prioritetin numer 3, ku gjysma tjetėr mbetet depolitizimi nė emėrimet nga Parlamenti tė gjyqtarėve nė Gjykatėn e Lartė dhe atė Kushtetuese.
Dialogu nė vend tė retorikės politike, funksionimi i duhur i Parlamentit, reformimi i rregullores, pėrbėjnė prioritetin e parė, i cili sė bashku me reformėn zgjedhore, prioritetin e katėrt, janė ende nė fazėn fillestare tė punės. Mbetet pezull prioriteti numer 5, pasi zgjedhjet lokale tė majit 2011 pėrmbushėn vetėm pjesėrisht standardet ndėrkombėtare, ndėrkohė qė zgjedhjet e radhės parashikohen nė vitin 2013.
Reforma nė Administratėn Publike dhe ajo nė Drejtėsi varen gjithashtu nė disa pjesė nga bashkėpunimi ndėr-partiak, pasi votimi i disa ligjeve pėr administratėn kėrkon 3/5, njėsoj si ai pėr Gjykatėn Administrative. Por pėrveē prioriteteve 6 dhe 7, ku barra kryesore bie mbi institucionet e shtetit, edhe nė luftėn kundėr korrupsionit, krimit tė organizuar, pėr ēėshtjen pazgjidhur tė pronave e deri tek kujdesi pėr gratė, fėmijėt, romėt e paraplegjikėt si dhe pėr kushtet e tė burgosurve, Tiranės zyrtare i kėrkohet, pėrtej planeve, projekt-ligjeve e vendimeve, tė provojė zbatim, me gjurmė provash e rezultate.
Pėr tė zbuluar mė mirė ku jemi me pėrmbushjen e kushteve tė vėna na ndihmon dokumenti qė qeveria ka kohė qė e korrigjon vazhdimisht me Brukselin: Plani i Veprimit pėr pėrmbushjen e 12 kritereve.
Njė nga ndihmesat e Komisionit Europian pėr palėn shqiptare janė kėshillat apo komentet, sic quhen pėr pėrmirėsimin e kėtij plani. I mbushur me detaje tepėr teknike, TCH ka pėrzgjedhur disa citime ilustruese nga dokumenti konfidencial, i siguruar nga burime diplomatike nė Bruksel:
Mirėpresim pėrmirėsimet e konsiderueshme tė Planit tė Veprimit nė shumė fusha, i cili tani ėshtė mė i kompletuar dhe ka pėfshirė njė shumicė komentesh qė mori nga Komisioni nė vitin 2011. Sėrish pėrmirėsimet janė tė pa-barabarta dhe me mangėsi tė mėdha nė fusha tė ndryshme.
Ky plan konsiderohet si bazė e mirė pėr zbatimin e reformave kyēe dhe si dokument i gjallė pėr shkak tė ndryshimeve qė do tė kėrkojė nė kohė. Pėrtej planifikimit tė mirė nė kėtė PV, theksi duhet tė vihet tek plotėsimi dhe thellimi i zbatimit tė reformave pėr tė gjeneruar rezultate konkrete dhe tė prekshme.
(Prioriteti 6: Administrata)E ardhmja e Komisionit tė Shėrbimit Civil duhet tė sqarohet, pasi ka njė kontradiktė tė plotė mes Planit tė Veprimit qė parashikon pėrforcimin e tij, dhe projekt-ligjit pėr shėrbimin civil, i cili pritet tė diskutohet nė komisionin e ligjeve nė Parlament, ku planifikohet shkrirja e kėtij Komisioni. Nė besojmė se kjo shkon nė drejtimin e gabuar.
(Prioriteti 7: Drejtėsia)Ēėshtjet kryesore qė kėrkohen nė kuadrin ligjor janė: qasja aktuale nė ēėshtjen madhore tė pavarėsisė sė Gjyqėsorit. Masat pėr tė reformuar emėrimin e gjyqtarėve nė Gjykatėn e Lartė dhe atė Kushtetuese. Situata aktuale e masave qė synojnė promovimin e paanėsisė dhe pėrgjegjshmėrisė sė gjyqtarėve apo prokurorėve
Nė lidhje me zbatimin, kėrkohen tė dhėna pėr procedimet disiplinore pėr gjykatėsit dhe prokurorėt, publikimin e vendimit tė gjykatave, sistemin e parandalimit tė ndėrprerjes apo shtyrjes tė zhvillimit tė seancave gjyqėsore si dhe pėr sistemin e ndėshkimit tė gjykatėsve nė rastet e abuzimit me procedurat.
(Prioriteti 8: Korrupsioni)Cilat janė masat e veēanta dhe kohėzgjatja qė ka parashikuar Shqipėria pėr tė adresuar shqetėsimin mbi imunitetin e pakufizuar tė zyrtarėve tė lartė publikė ? Cilat janė masat e parashikuara pėr tė shėnjestruar nė mėnyrė aktive hetimet e pasurive tė pajustifikuara? Cilat janė masat qė janė parashikuar pėr pėrmirėsimin e hetimit financiar nė rastet e korrupsionit? A mos do tė ishte e duhur njė strategji dhe njė plan veprimi i veēantė pėr tė luftuar korrupsionin nė gjyqėsor ?
(Prioriteti 9: Krimi)Megjithė rritjen e konsiderueshme nė konfiskime, rezultatet e arritura mbeten tė kufizuara. Nuk ka tė dhėna mbi dėnimet pėr pastrim parash. Edhe informacioni mbi transaksionet e dyshimta duhet pėrmirėsuar. Ēėshtjet qė lidhin pastrimin e parave me aktivitete tė tjera kriminale duhen adresuar nėpėrmjet hetimeve mė proaktive.
Shanset pėr rekomandim pozitiv pėr statusin kandidat nė vjeshtėn e 100 vjetorit tė Shqipėrisė, apo edhe pėr ēeljen e negociatave pėr anėtarėsim, varen pjesėrisht nga pėrparimi konkret nė prioritetet politike me pėrgjegjėsi ndėr-partiake, si pėrshembull reforma zgjedhore dhe ajo parlamentare. Dhe pėr pjesėn tjetėr, se sa bindėse do tė jenė pėr Brukselin gjurmėt e provave qė do tė dorėzojė Tirana zyrtare edhe pėr prioritetet e tjera tė rėndėsishme si ēėshtja e pronave, tė drejtat e njeriut dhe trajtimi i tė burgosurve, tė papėrmbushura ende siē duhet. Me zgjedhjet presidenciale nė mes, deri nė tetor, Shqipėrisė i kanė mbetur edhe shtatė muaj kohė.
Pėrgatitėn: Arta Tozaj, Ernest Bunguri
No Comment.