Debati politik duke anashkaluar kryesinė dhe pa dokument mbi zgjedhjet....
Debati politik nė Asamble u zhvillua pa asnjė dokument minimal paraprak pėr zgjedhjet, dhe pa kaluar ashtu siē ėshtė vepruar nė 18 vjet normalisht nėpėr institucionin e Kryesisė. Tė dy rezolutat e paraqitura mbetėn deri nė fund nė thelb tė dallueshme. Duke qenė tė detyruar pėr shkak tė shmangies sė mbledhjes sė kryesisė dhe tė njė dokumenti paraprak njė grup anėtarėsh hartuan njė projekt rezolutė ku tentohej pėr tė qasur me vėrtetėsi, moral dhe nė respekt tė statutit 1) rezultatin e zgjedhjeve, 2) marrėdhėniet me Kuvendin nė veēanti dhe me qėndrimet konstruktive e institucionale tė forcės sonė politike dhe 3) zbatimin e statutit pėr ndėrprerjen e mandatit tė kryetarit me rastin e humbjes sė zgjedhjeve. Debatet u zhvilluan kryesisht pėr tri ēėshtje themelore i) (pa) pranueshmėrinė e zgjedhjeve; ii) (mos) pjesėmarrjen nė punimet e Kuvendit dhe iii) (ri) kandidimin e kryetarit te PSSH.
Pranohet heshturazi humbja ...
Rama duke lexuar nė fillim tė mbledhjes pikėn e dytė tė projektvendimit pėr thirrjen e Kongresit tė Jashtėzakonshėm ka pranuar heshturazi humbjen e zgjedhjeve sepse neni 28 pika 2. b e Statutit thotė se: Mandati i kryetarit ndėrpritet kur partia humbet zgjedhjet e pėrgjithshme... Ndėrkohė gjatė debatit pėr projekt rezolutėn u bėnė pėrpjekje pėr tė mos e pranuar politikisht rezultatin e zgjedhjeve. Pranimi i detyruar i ..ndėrprerjes sė mandatit pėr shkak tė humbjes... dhe qėndrimi pėr mospranimin e rezultatit tė zgjedhjeve duken nė kontradiktė, ndėrkohė qė mesa duket do tė shėrbejnė si argumenti i vetėm pėr tė justifikuar rikandidimin.
Nuk ėshtė arritur objektivi elektoral ...
PS nuk ka arritur objektivin e saj elektoral pėr tė qenė forcė qeverisėse, e vetme apo nė koalicion. Pranohet nga vetė hartuesit kryesorė tė rezolutės se mospranimi i rezultatit tė zgjedhjeve ėshtė njė ushqim i pėlqyeshėm pėr votuesit opozitarė tė trishtuar nga ajo ēfarė prisnin dhe ende presin kur dėgjojnė tu flitet pėr zgjedhje tė parakohshme. Njė nga pyetjet qė shtrojnė dhe do tė shtrojnė votuesit socialistė, gjithnjė e mė fort me kalimin e kohės kur plaga e humbjes tė ftohet, ėshtė se si ata do tė realizojnė zgjedhjet e parakohshme. Dhe mė tej nėse manifestimet e tyre do tė jenė tė mjaftueshme pėr tė detyruar qeverinė e koalicionit Berisha-Meta tė pranojė zgjedhjet e parakohshme apo pėr ta rrėzuar atė (ende e paqartė se nė ēfarė mėnyre). Politikisht kjo duket e pamundur ndėrkohė qė kriza ekonomike mund tė ishte njė faktor me peshė mbi koalicionin e brishtė Berisha-Meta. Ka shumė socialistė racionalė qė janė mė pak optimistė pėr kėtė rrugė, duke vlerėsuar se e gjithė kjo alibi me rezultatin e zgjedhjeve do tė mund zgjasė derisa tė mbyllet ēėshtja e (ri)zgjedhjes sė kryetarit te PS. Dhe mė tej nuk do tė flitet mė as pėr zgjedhje tė parakohshme dhe as pėr pėrdorim tė ēdo mjeti demokratik...
Pranueshmėria juridike e rezultatit zgjedhor...
KQZ ka miratuar tė 140 mandatet. Pra juridikisht komisionerėt e PS nė qendrat e votimit, nė zonat e administrimit zgjedhor dhe nė Komisionin Qendror tė Zgjedhjeve, pasi kanė ndjekur nė rrugė ligjore rezultatet e ankimimeve deri nė Kolegjin zgjedhor, kanė miratuar (pranuar) nė mėnyrė legale rezultatin zgjedhor. Pra, nė kėndvėshtrimin legal rezultati zgjedhor ėshtė pranuar nga PS. Ndryshe kjo do tė thotė se nga pikėpamja legale PSSH ka pasur vėrejtje e ankesa pėr parregullsi e mangės, por pasi ka ndjekur rrugėn ligjore, sipas dispozitave tė Kodit Zgjedhor, ka qenė e detyruar tė pranojė rezultatin zgjedhor pėr tė 140 mandatet.
Papranueshmėria politike e rezultatit zgjedhor...
Nė fakt, duke pranuar zbatimin e nenit 28 pika 2.6 tė Statutit ėshtė pranuar humbja e zgjedhjeve jo vetėm juridikisht. Them jo vetėm juridikisht sepse humbja ėshtė pranuar edhe de juro, edhe de facto ėshtė realitet duke mbetur e papranuar politikisht. Duket absurd njė qėndrim politik qė ėshtė nė kundėrshti edhe me realitetin de juro edhe me atė de facto. Por le tė shikojmė sesi paraqitet ēėshtja nė aspektin politik pėr papranueshmėrinė e zgjedhjeve, term ky i pėrdorur nė rezolutėn e Asamblesė Kombėtare tė PSSH. PSSH ėshtė pėr shkak tė pėrbėrjes se tė gjithė komisioneve nė qendrat e votimit e zonat zgjedhore si dhe nė KQZ e implikuar politikisht si pjesėmarrėse nė administrimin e zgjedhjeve, bile nė gjysmėn e komisioneve PS ėshtė drejtuese e kėtyre komisioneve, ndonėse komisionarėt i binden vetėm ligjit. Nėse de juro ėshtė pranuar rezultati zgjedhor atėherė automatikisht (sė paku deri tani sepse nė tė ardhmen mund tė ketė ankimime nė nivelet e tjera tė gjykatave) ka rėnė argumenti juridik pėr tė mbėshtetur njė vendimmarrje pėr papranueshmėrinė politike. Pėr mė tepėr qė Kodi Zgjedhor ėshtė hartuar dhe miratuar me konsensusin e PSSH. Natyrisht qė nė ēdo rast njė forum partiak mund tė marrė njė vendim politik pėr papranueshmėrinė politike tė zgjedhjeve, siē ka ndodhur me miratimin e rezolutės sė ASK, nė 28 korrik 2009, pavarėsisht se legalisht rezultati ėshtė i pranuar. Ky ėshtė njė vendim krejtėsisht partiak dhe vetėm pėr konsum tė brendshėm nė parti derisa tė mund tė bindė tė gjithė tė tjerėt jashtė partisė. Pėr mė tepėr qė pika 3 e rezolutės flet pėr cenimin e legjitimitetit tė produktit institucional e politik tė rezultatit tė zgjedhjeve.. dhe nė ndėrlidhje me kėtė tė fundit pėrcakton edhe objektivin politik pėr zgjedhje tė parakohshme. Dhe e gjithė kjo pėrpjekje kaq e madhe bėhet thjesht pėr tė justifikuar rikandidimin dhe vazhdimin e tė njėjtit projekt, gjė qė nuk ka shanse tė jetė i suksesshėm, ndėrkohė qė duhet tė ndodhte krejtėsisht ndryshe.
A mund tė pengohej pranueshmėria juridike e rezultatit tė zgjedhjeve...?
Nėse arbitrariteti i vėrejtur pėr trajtimin e parregullsive, mangėsive, deformimeve dhe manipulimeve, tė paraqitura nga PS nė KQZ apo Kolegjin Zgjedhor ėshtė nė atė nivel sa ta bėnte rezultatin tė papranueshėm juridikisht shtrohet pyetja nėse nė Kodin Zgjedhor ekziston ndonjė mekanizėm sigurie qė minoranca ta bllokojė kėtė arbitraritet. Pėrgjigjja ėshtė mohuese sepse kodi ėshtė ndėrtuar nisur nga fryma e zbatimit tė tij dhe jo nga arbitrariteti pėr moszbatimin e tij. Shtrohet pyetja pėrse nė momentin final tė miratimit tė rezultatit zgjedhor, pra tė shpėrndarjes sė mandateve, anėtarėt e opozitės nė KQZ nuk pėrdorėn votėn e tyre, por votuan 7 me zero, ndėrkohė qė anėtarėt e opozitės nė KQZ mund tė bllokonin vendimmarrjen. Kjo shtrohet me konkretisht pėr Beratin, Tiranėn dhe Shkodrėn. Sė pari, pas njė vendimi tė Kolegjit Zgjedhor qė ėshtė i formės sė prerė anėtarėt e KQZ nė zbatim tė ligjit janė tė detyruar tė votojnė pro, pėrndryshe pozicioni i tyre do tė konsiderohej politik dhe/ose nė shkelje tė ligjit. Sė dyti, praktikisht asgjė nuk do tė ndryshonte sepse vendimi i rrėzuar do tė apelohej nė Kolegjin Zgjedhor, i cili automatikisht do tė miratonte shpėrndarjen e mandateve. Po ashtu mund tė shtrohet pyetja, nėse me koston e shkeljes sė ligjit anėtarėt e opozitės nė KQZ do tė votonin kundėr pėr shpėrndarjen e mandateve do tė ishte ky njė argument mė i fortė pėr tė mbėshtetur papranueshmėrinė politike. Sigurisht qė po, por ndėrkohė kostoja e shkeljes sė ligjit nga anėtarėt e opozitės dhe pėrcaktimi i qėndrimit tė tyre thjesht politik do tė ishte me kosto shumė tė lartė. Gjykoj se ėshtė vepruar drejt pėr lėnien lirė tė anėtarėve tė opozitės nė KQZ pėr tė votuar nė zbatim tė ligjit. Ky ėshtė njė pėrfitim mė i madh dhe mė afatgjatė pėr PSSH.
Vlerėsimi pėr procesin zgjedhor dhe rezultatin zgjedhor dy gjėra tė ndryshme...
Natyrisht ēdo forum politik i PS mund tė marrė vendime partiake pėr procesin zgjedhor dhe zgjedhjet nė pėrgjithėsi, mbi bazėn e analizės sė fakteve dhe provave qė tė gjithė strukturat e saj kanė grumbulluar nė terren. Dhe realisht ekzistojnė shumė fakte e prova, qė tregojnė parregullsi e mangėsi pėr tė marrė vendime politike pėr vlerėsimin e procesit zgjedhor e tė zgjedhjeve nė pėrgjithėsi. Por nuk ėshtė aq e lehtė tė merren vendime partiake pėr rezultatin e zgjedhjeve nisur nga fakti, qė rezultati final i zgjedhjeve ėshtė pranuar legalisht dhe tanimė ėshtė njė realitet i pranuar. Nuk do tė ishte shumė bindės, sidomos pėr ndėrkombėtarėt, njė vendim partiak qė vlerėsimin pėr procesin zgjedhor dhe zgjedhjet nė pėrgjithėsi ta shtrinte edhe pėr rezultatin zgjedhor, duke shkuar deri nė kufijtė e ilegjitimitetit tė Kuvendit e tė Qeverisė. Kjo ėshtė njė teknologji e pėrdorur dendur nė tė shkuarėn, por qė nuk ka rezultuar as efikase dhe as bindėse dhe asnjėherė nuk ka gjetur mbėshtetje nga ndėrkombėtarėt.
...Mbi legjitimitetin thellėsisht tė cunguar tė produktit institucional e politik tė rezultatit tė zgjedhjeve...
Nisur nga natyra thjesht partiake e mos pranimit tė rezultatit tė zgjedhjeve edhe qėndrimi pėr ..legjitimitetin e cunguar tė produktit institucional e politik tė rezultatit te zgjedhjeve.., do tė ishte vetėm partiak dhe pėr rrjedhojė pa asnjė bazė legale (sė paku deri nė momentin kur njė instance juridike e ndryshme nga Kolegji Zgjedhor do tė provonte tė kundėrtėn). Pėr rrjedhojė objektivi pėr zgjedhje tė parakohshme do tė mbetej njė objektiv thjesht partiak. Natyrisht aludohet pėr pėrdorimin e ēdo mjeti demokratik pėr arritjen e kėtij qėllimi. Ky objektiv duket fillimisht mė shumė njė pėrpjekje/taktike pėr tė kėnaqur njė dėshirė tė votuesve opozitarė tė tronditur dhe tė trishtuar nga rezultati i zgjedhjeve, tė cilat PSSH i pranon legalisht dhe nuk i pranon politikisht. Dhe pėr mė tepėr gati tė pamundur pėr tu arritur nė rrugė kushtetuese pėr shkak edhe tė ndryshimeve kushtetuese qė pothuajse ēimentojnė mandatin katėrvjeēar tė Kuvendit. Pėrveē dy rasteve, pas zgjedhjeve tė vitit 1991 pėr shkak tė ndryshimit tė sistemit politik dhe pas zgjedhjeve tė vitit 1996, qė u shoqėruan me kolapsin e vendit nė vitin 1997, asnjėherė tjetėr nuk ka pasur zgjedhje tė parakohshme, pavarėsisht se teknologjitė e ngjashme me atė qė po aplikon PS aktualisht, janė ndjekur me ngulm nė tė kaluarėn por pa sukses. Sidoqoftė mbetet pėr tu vlerėsuar nė praktikė suksesi i kėsaj teknologjie tė miratuar nė asamble. Kuptohet qė mbėshtetėsit e saj kėrkojnė tė pėrplasin votuesit socialistėt me kundėrshtuesit e rezolutės, duke iu thėnė se ne duam tiu sjellim shpejt nė pushtet, kurse ata duan tė futen nė kuvend. Kjo ėshtė njė gėnjeshtėr me kėmbė shumė tė shkurtra, por qė emocionalisht funksionon. Dhe do tė ishte qesharake qė nė fund tė mandatit katėrvjeēar kėta mbėshtetės tė akuzonin kundėrshtarėt e rezolutės si penguesit e realizimit tė zgjedhjeve tė parakohshme. Po e them qė tani se askush nuk do tju thotė tė mos e realizoni dhe as do tju pengojė tė mos e realizonin, por pa asnjė hezitim e vazhdimisht do tju themi se nuk do tė mund ta realizoni. Mė duhet tė jem shumė i hapur me votuesit socialistė duke pohuar se ka shumė gjasa qė e gjithė kjo teknologji tė vlerėsohet mė shumė si njė taktikė pėr tė justifikuar rikandidimin e kryetarit dhe kjo do tė pėrbėnte koston minimale pėr PSSH. Ndėrkohė qė ka edhe pėrfaqėsues tė komunitetit ndėrkombėtar, tė cilėt e konsiderojnė kėtė pėrpjekje teknologji tė njė partie tė vjetėr, qė natyrisht pėrbėn njė kosto mė tė lartė pėr PSSH.
Mbi zbatimin e statutit...
Qėndrimi ndaj statutit dhe me konkretisht ndaj zbatimit tė nenit 28 pika 2.b ėshtė nė radhė tė parė qėndrim moral i institucionit tė kryetarit tė PSSH ndaj zbatimit tė kėrkesave tė qarta dhe eksplicite, automatike e detyruese, tė dokumentit tonė themeltar. Marrėdhėnie e formalizuar nė statut me nismėn e Edi Ramės dhe tanimė e aplikuar nė 2005 pa qenė nė statut nga Nano i hapi rrugėn Ramės tė bėhej kryetar i PSSH. Marrėdhėnia e liderit, me dokumentin themeltar ėshtė ēėshtje morali individual dhe kjo e dallon liderin nga tė gjithė tė tjerėt. Vendosja nė statut e kėtij neni lidhet me faktin se marrėdhėnia e drejtuesit tė njė partie tė zgjedhur me parimin njė anėtar njė votė, pra shumė tė fortė nė kompetenca dhe nė autoritet, qė bėhet kryeministėr nė rast fitoreje tė cilėn e menaxhon mė shumė konstitucionalisht sesa kolektivisht, me humbjen e zgjedhjeve largohet automatikisht nė mėnyrė tė parevokueshme. Kjo ėshtė njė marrėdhėnie pėrgjegjshmėria jo me tė kaluarėn, por me tė ardhmen e forcės politike dhe jo thjesht tė ardhmen individuale. Nėse idetė dhe programi i njė lideri autoritar nė kuptimin e statutit fitojnė ai ka tė drejtėn morale dhe fuqinė e sovranit pėr ti zbatuar ato maksimalisht dhe nėse kjo nuk ndodh atėherė statuti e konsideron liderin humbės dhe pėr rrjedhojė i ndėrpritet mandati bile pa bėrė asnjė analizė. Logjika e statutit duket se nuk parashikon rikandidim dhe interpretimi me shumicė votash pėr tė justifikuar rikandidimin do tė mund tė dėmtonte minimalisht legjitimitetin e procesit tė (ri)zgjedhjes. Sepse nėse do tė pranohej rikandidimi nuk do tė kishte nevojė tė vendosej nė statut ky nen i veēantė, i cili vepron automatikisht dhe pa pasur nevojė pėr asnjė analizė. Do tė ishte mė e ndershme tė gjendej njė rrugė tjetėr pėr tė vazhduar kryesimin e PSSH .
Kompetencat, pėrfitimet dhe pėrgjegjėsitė ...
Ekzistojnė me tė drejtė dy pyetje. Pėrse thuhen kėto tė gjitha sot, ndėrkohė qė mė parė pothuajse tė gjithė kanė heshtur? Dhe sė dyti, a kanė tė gjithė tė tjerėt pėrgjegjėsi? Lidhur me pyetjen e dytė mund tė thuhet se tė gjithė kanė pasur kontribut, merita e pėrgjegjėsi, por natyrisht tė ndryshme e sipas hierarkisė. Fatkeqėsisht piramida hierarkike e kompetencave dhe pėrfitimeve tenton tė bėhet me shumė majė, ndėrkohė qė e pėrgjegjėsive tė shtrihet deri pėrtokė. Dhe shpesh bėhet kjo pyetje retorike qė kryesisht tenton mbylljen e gojės apo bashkėfajėsimin e barabartė me synim shpėtimin e kryetarit, pozicioni i tė cilit varet vetėm nga morali i tij pėr tė pranuar zbatimin e statutit dhe aspak nga kritikat apo klientelizmi. Pėrsėris statuti e ndan qartė edhe pėrgjigjen pėr kėtė pyetje sepse kėrkon ndėrprerjen e mandatit pėr kryetarin pa bėrė asnjė analizė, ndėrkohė qė pėrgjegjėsia pėr tė tjerėt ėshtė relative dhe pėrcaktohet pėrmes analizės. Ndėrsa, lidhur me pyetjen e parė gjithēka do ta pėrmblidhja duke ripėrsėritur se pėrgjithėsisht ...kemi heshtur kur duhet teė flisnim dhe kemi folur kur duhet tė heshtnim.... Ka pasur dy arsye. Njė tė justifikueshme, pėr tė mbėshtetur pa asnjė lloj rezerve e pengesė (ndoshta nga jashtė kjo konsiderohet jo plotėsisht e drejtė) Edi Ramėn drejt fitores, ndėrkohė qė personalisht kam qenė fillimisht pro mbėshtetjes, por jo pa asnjė lloj mekanizmi balancues apo imunitar, por kur kam parė qė shumica ka menduar e vendosur ndryshe kam hequr dorė dhe kam pranuar vendimin e shumicės. Kjo ėshtė pėrsa i pėrket asaj qė ...kam heshtur kur mė duhej tė flisja.. Kurse pėrsa i pėrket asaj qė ka disa qė kanė folur kur duhej heshtur, personalisht kam qenė distant nė kuptimin qė sė paku nuk kam thurur lavde kur mė duhej tė heshtja, sėmundje kjo jo pak e pėrhapur midis nesh. Mendoj se kjo humbje qė nuk pritej ėshtė njė eksperiencė e re edhe pėr mua dhe pa asnjė dyshim edhe pėr tė gjithė mė tė rinjtė e sidomos pėr ata pa eksperiencė. Se paku njė mėsim del, duhet thėnė mendimi hapur sot, qė nesėr tė mos thonė prapė pėrse nuk fole edhe ti dje por flet sot. Edhe realisht qėndrimi lidhur me debatin nė PS bazohet nė tezėn se: Po flas sot jo pėr atė qė ka ndodhur dje por pėr atė qė do tė ndodhė nesėr, qė prapė tė mos i themi njėri-tjetrit nesėr, pėrse nuk fole dje?!...
No Comment.